|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1928 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Chcąc sprawić, aby dzieci przejawiały przyjazny stosunek do natury i do wszelkich form życia, aby zdawały sobie sprawę z tego, jak ważna jest dla wszystkich przyroda oraz dbały o otaczające środowisko na miarę swoich możliwości, proponujemy harmonogram tygodniowej akcji ekologicznej. Zawarte propozycje mają za zadanie rozbudzić w dziecku zainteresowanie światem przyrody i wytworzyć właściwy do niej stosunek. Im wcześniej rozpoczęta będzie edukacja ekologiczna dzieci, tym większe i bliższe w czasie będą jej efekty.
HARMONOGRAM TYGODNIOWEJ AKCJI EKOLOGICZNEJ
Poniedziałek
- Ogłoszenie konkursu na najciekawszy plakat ekologiczny dla klas 0 – I.
- Ogłoszenie o zbiórce makulatury przeprowadzanej w całym tygodniu.
- Wykonanie gazetki o tematyce ekologicznej.
Wtorek
- Test wiadomości i umiejętności z ekologii w klasach II i III – eliminacje do konkursu ekologicznego.
- „Dobre rady na odpady” – wykonywanie prac plastyczno- technicznych z wykorzystaniem odpadów.
Środa
- Obejrzenie filmu o tematyce ekologicznej.
- Zaproponowanie akcji pt. „Chcemy się uczyć w czystej szkole”.
Czwartek
- Sprzątanie terenu wokół szkoły dla klas 0 – III.
- Wybór najlepszych plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów z klas 0 – I. Wyeksponowanie ich na korytarzu szkolnym.
Piątek
- Przedstawienie teatralne pt. „Ratujmy Ziemię”.
- Prezentacja rymowanek promujących postawę proekologiczną na tle plakatów wykonanych przez uczniów klas 0 – III.
- Konkurs wiedzy ekologicznej dla uczniów z klas II i III.
- Podsumowanie zbiórki makulatury, wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom.
W załączeniu proponujemy przykładowe zadania do wykonania podczas konkursu wiedzy ekologicznej o różnej skali trudności.
KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS IIi III
ZADANIA : (grupa drzewek) 1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
- Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń, 2 oczka – rysujecie pień, 3 oczka – rysujecie gałązki i liście, 4 oczka – rysujecie liście i pączki, 5 oczek – rysujecie kwiat, 6 oczek – rysujecie owoc. Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.
- Wykreślanka. Proszę podkreślić co drugą literę, odczytać i zapisać nazwy zwierząt pożytecznych dla człowieka. Za każde odgadnięte zwierzątko otrzymujecie 1 pkt.
ZRKOAPSUBCMHIAD OBKIRENDURMOZNPKIAL MPGSAZRCLZNOBŁCAF
4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci. Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.
- Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................
- Proszę ułożyć z wybranych sylab nazwy roślin chronionych.(0 – 5 pkt)
a) sa-necz-ka-san-ki b) nek-pier-bel-kup-wios c) kra-kro-kre-kus-kuz d) brzo-za-lec-wi-dły e) śnieg-róg-prze-tło-bi
KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS II i III
ZADANIA : (grupa kwiatków) 1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
- Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń, 2 oczka – rysujecie pień, 3 oczka – rysujecie gałązki i liście, 4 oczka – rysujecie liście i pączki, 5 oczek – rysujecie kwiat, 6 oczek – rysujecie owoc. Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.
- Dopasuj podpisy do rysunków. Zamaluj na czerwono nazwy roślin chronionych (rysunki oraz podpisy w załączeniu). Do zdobycia 3 punkty.
4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci. Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.
- Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................
- Odgadnij nazwy zwierząt ukryte w zdaniach.(0 – 5 pkt)
a) Sąsiedzi Karoliny głośno rozmawiają. b) Ela ma nową żółtą bluzkę. c) Krzyś kupił wczoraj dobry batonik. d) Deszcz uratował dom przed pożarem. e) Król i królowa urządzają jutro bal.
KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS II i III
ZADANIA : (grupa listków)
1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
- Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń, 2 oczka – rysujecie pień, 3 oczka – rysujecie gałązki i liście, 4 oczka – rysujecie liście i pączki, 5 oczek – rysujecie kwiat, 6 oczek – rysujecie owoc.
Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.
- Wymyśl nazwę oraz podaj składniki sałatki ekologicznej.(0 – 3 pkt)
4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci. Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.
- Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................
- Uzupełnij zdania z luką właściwymi wyrazami.(0 – 5 pkt)
a) Oszczędzam ...................., żeby nikomu jej nie zabrakło. b) Zbieram .............................., by oszczędzić lasy. c) Segreguję .........................., aby powtórnie zostały wykorzystane. d) Szanuję .........................., by mogli z nich korzystać inni uczniowie. e) Nie hałasuję w ...................., by nie spłoszyć ............................. .
Opracowały : mgr Elżbieta Michalak mgr Barbara Świderek
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|